メキシコの決済市場|成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)Mexico Payments Market | Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027) メキシコの決済市場は、2022年から2027年の間に15.75%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長の主な要因は、政府の取り組みやEコマースの力強い発展に支えられたデジタル決済の導入が進んでいるこ... もっと見る
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サマリーメキシコの決済市場は、2022年から2027年の間に15.75%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長の主な要因は、政府の取り組みやEコマースの力強い発展に支えられたデジタル決済の導入が進んでいることなどが挙げられます。主なハイライト メキシコではインターネット接続が普及し、通信業界もモバイルインターネットの普及とデジタルアクセスを支援しているため、オンラインユーザー数は増加すると思われます。より多くの消費者がインターネットにアクセスするようになれば、特にデジタルに精通した外国企業にとって、国境を越えた販売の機会が増えることになります。 メキシコのeコマース・ビジネスでは、多様な支払い方法を選択できることが重要です。これらのオンライン購入者は、携帯電話を使用する時間が増えており、ソーシャルメディアは彼らの注意を引く機会を提供します。メキシコのeコマース事業は、国境を越えた購買が堅調に推移していることから、2021年まで2桁の伸びを示すと予想されています。 COVID-19の発生と閉鎖、それに伴う世界各地の経済縮小は、メキシコ経済に大打撃を与えた。国際通貨基金(IMF)によると、2020年のメキシコの実質GDP成長率はマイナス8.5%でした。 メキシコのデジタル経済は、COVID-19の発生により成長し、デジタル決済方法に関する消費者の意識も高まり、繁栄した。移動制限令が施行されると、顧客の消費行動はデジタル手段へと移行した。現金や指紋など、接触頻度の高い物理的な決済は避けられ、その結果、両者に変化が生じています。零細・中小企業(MSMB)は、デジタル決済を受け入れることのメリットを感じ始めている。 主な市場動向 デジタル決済の堅調な成長 メキシコの消費者はオンラインショッピングの際にカードを好み、クレジットカードとデビットカードが主流となっています。デジタルウォレットの普及により、カードのシェアは2025年までわずかながら低下すると予想されます。 メキシコ銀行は最近、2004年に商業銀行と共同開発した長年のSPEIサービスを大幅に近代化・改善したCoDiをリリースしました。CoDiは、インターネットやモバイルバンキングを通じたP2P、P2B、B2B、B2Pの支払いや、家賃、ローン返済、住宅ローン支払いなどの定期的な支払いに対応している。その結果、リアルタイム決済の取扱高は前年比60%増となった。 メキシコ銀行は、SPEIのセントラルペイメントレールを拡張することで、CoDiモバイルペイメントのエコシステムを開発し、銀行がモバイル送金機能を確立する必要性を実質的に排除しました。 インターネット普及率の上昇 スマートフォンの普及とモバイルユーザーの増加が、業界を牽引しています。世界のデジタル化が進むにつれ、人々はこれまで手作業で行っていた活動をよりデジタルな方法で完了させることを選ぶようになっています。 デジタル決済システムの利用が増加しているのは、インターネットの普及とデジタルリテラシーの向上が要因です。スマートフォンは、様々な業務をこなすことができる最も普及した重要なインテリジェントガジェットの一つです。 さらに、地元の市場が閉鎖され、人目を避けたいという理由から、人々は重要な商品をオンラインで購入することを好み、これがデジタル決済業界の需要を高めているのです。 競合他社の状況 メキシコの決済市場は、現在少数のプレイヤーが独占しているため、緩やかな統合状態にあります。メキシコの主要企業は、デジタル決済ソリューションを提供し、買収や提携といった戦略を採用することで、同地域の消費者により多くのリーチを広げています。ペイメント市場の主要企業には、Visa Inc.、Mastercard Inc.、HSBC、American Expressなどが挙げられます。 2020年8月 - バンコップからCoDiの決済に対応したアプリ「BanCoppel Express」がリリースされた。CoDiの普及が進んだことで、著名な加盟店が対応するようになった。メキシコの百貨店Coppelは2020年11月に1,562店舗でCoDi決済の取り扱いを開始した。 2020年5月 - FacebookがEコマースへの最も重要な動きとして、同社のソーシャルネットワークとInstagramに「ショップ」を追加する。ソーシャルネットワーキング企業は、企業が商品を掲載するためのショップフロントと、その他の多数のEコマース機能をアプリに追加すると発表した。この新機能は、純粋に広告に焦点を当てたビジネスとしての Facebook のルーツをこれまで以上に遠ざけ、Amazon、eBay、Etsy など、はるかに定評のあるオンライン・ショッピング・プラットフォームと、より真っ向から対立することになる。 その他の利点 エクセル形式の市場推定(ME)シート 3ヶ月間のアナリストサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definitions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Stakeholder Analysis 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Evolution of the payments landscape in the country 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Robust Growth of Digital Payments 5.1.2 Increase in Internet Penetration 5.2 Market Challenges 5.2.1 Cyber security related concerns 5.3 Market Opportunities 5.3.1 Move towards Cashless Society 5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry 5.5 Analysis of major case studies and use-cases 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Hong Kong (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.) 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Hong Kong 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Hong Kong 6 Market Segmentation 6.1 By Mode of Payment 6.1.1 Point of Sale 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards) 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets) 6.1.1.3 Cash 6.1.1.4 Others 6.1.2 Online Sale 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards) 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets) 6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later) 6.2 By End-user Industry 6.2.1 Retail 6.2.2 Entertainment 6.2.3 Healthcare 6.2.4 Hospitality 6.2.5 Other End-user Industries 7 Competitive Landscape 7.1 Company Profiles 7.1.1 BanCoppel 7.1.2 Banorte 7.1.3 Scotiabank 7.1.4 Banco Inbursa 7.1.5 Banco Azteca 7.1.6 Citibank 7.1.7 HSBC 7.1.8 Visa 7.1.9 Mastercard 7.1.10 American Express 8 Investment Analysis 9 Future Outlook of the Market
SummaryThe Mexico payments market is expected to register a CAGR of 15.75% during the period of 2022-2027. The primary factor driving the growth of the market in the region is the rising adoption of digital payments supported by government initiatives and strong development in E-commerce, among others. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definitions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Stakeholder Analysis 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Evolution of the payments landscape in the country 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Robust Growth of Digital Payments 5.1.2 Increase in Internet Penetration 5.2 Market Challenges 5.2.1 Cyber security related concerns 5.3 Market Opportunities 5.3.1 Move towards Cashless Society 5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry 5.5 Analysis of major case studies and use-cases 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Hong Kong (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.) 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Hong Kong 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Hong Kong 6 Market Segmentation 6.1 By Mode of Payment 6.1.1 Point of Sale 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards) 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets) 6.1.1.3 Cash 6.1.1.4 Others 6.1.2 Online Sale 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards) 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets) 6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later) 6.2 By End-user Industry 6.2.1 Retail 6.2.2 Entertainment 6.2.3 Healthcare 6.2.4 Hospitality 6.2.5 Other End-user Industries 7 Competitive Landscape 7.1 Company Profiles 7.1.1 BanCoppel 7.1.2 Banorte 7.1.3 Scotiabank 7.1.4 Banco Inbursa 7.1.5 Banco Azteca 7.1.6 Citibank 7.1.7 HSBC 7.1.8 Visa 7.1.9 Mastercard 7.1.10 American Express 8 Investment Analysis 9 Future Outlook of the Market
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